miercuri, 27 martie 2013

Visul ţine până când te trezeşti la realitate…


Mi se intâmplă să constat o stare pe care o simt toţi oamenii care trăiesc o ficţiune: să iubesc un om pentru ceea ce-mi imaginam eu că este, iar el neştiind sau nerespectând legile acestei conspiraţii să mi se arate aşa cum este. Nu este vina lui că se intâmplă acest lucru, nu poti sa reprosezi cuiva ca este asa “cum este”! M-a durut să-mi dau seama de lucruri cărora mintea, dar mai ales sufletul meu a refuzat să le dea crezare. Am refuzat săvăd exact lucrurile de care mă feream, de care voiam să scap: indiferenţa, lipsa de preocupare pentru ceea ce stârnim în altul cu faptele şi cu vorbele noastre. Repet, nimeni n-are vreo vină; vina e-a mea că iubesc un om care nu există. Se poartă într-un fel care să mă descurajeze, e vina mea că n-am vrut să înţeleg, că m-am încăpăţânat. Îmi par atât de ridicolă mie însămi. E vina mea că m-am mulţumit cu fărămituri de la ospăţul la care fusesem invitată la bucătărie, nu în salon. Ce vină are el că-n mintea mea bucătăria a strălucit sub lumina orbitoare care se revărsa în mii de curcubeie prin ţurţurii de cristal ai unui imaginar candelabru!. O să-mi inchipui c-am murit amândoi. Eu l-am plâns, il mai plâng şi-acum şi il voi plange inca mult timp, dar într-o zi am să-l ingrop ca pe toţi morţii. Plânge-mă-va şi el, o zi, două, cât crede că merit, în inima lui atât de echilibrată, şi-ngroapă-mă-va, sfârâi-va cu mine odata Şi vom fi amândoi asemeni celor care mor tineri şi frumoşi, pe care timpul nu-i poate altera în amintirea celorlalţi.

3 comentarii:

  1. Cred ca imaginatia este mai puternica decat cunoasterea, visele sunt mult mai patrunzatoare decat faptele, mitul este mult mai rezistent decat istoria. Speranta triumfa intotdeauna in fata experientei, rasul este leacul pentru durere, iar dragostea este mai puternica decat moartea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred că toțí iubim în cineva imaginea pe care ne-o dorim.. de asta, ne dor despărțirile.

    RăspundețiȘtergere
  3. "Cele mai frumoase lucruri pe lumea asta, nu pot fi nici vazute, nici auzite, ci se simt cu inima." - Hellen Keller

    RăspundețiȘtergere

Multumiri tuturor celor care trec pe aici!